Změna času zabukovaného letu aerolinkou

Posted by michal | Posted in | Posted on 11:04

Dnes mi z ničeho nic přišel e-mail od společnosti Swiss International, ve kterém jsem byl informován o tom, že se změnil letový řád na let, který mám zabukován. Docela jsem byl překvapen jak jednoduše může aerolinka posunout let o více než tři hodiny a informovat mě pouze krátký e-mailem. Na text takové mailu se můžete podívat zde:

Dear SWISS Customer,
Please note that your travel itinerary has changed due to a schedule change. To view your new itinerary in the attached PDF-document, you will need the Adobe Acrobat Reader version 6 or newer. For your convenience, use the URL below to download and install the Acrobat Reader free of charge: http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html. 

Mě to naštěstí momentálně tolik nevadí, protože ten den nemám žádné plány, ale pomyšlení na tímto způsobený pětihodinový přestup v Ženevě také není nic moc. Říkám si však, co by aerolinka dělala, kdybych zavolal, že mám na tuto dobu důležitou schůzku a nemohu tedy v tomto novém čase letět.

Protože mě takové věci zajímají, tak jsem se trochu díval po internetu a narazil na několik podobných případů. Aerolinky obvykle při takovéto změně času nabízejí vrácení peněz, nebo výměnu za jiný let. Není to však jejich povinnost a je tedy obvykle jen na jejich dobré vůli, jak se k cestujícímu zachovají. 

Pak jsem si také říkal, co by se stalo, kdybych letenku koupil u nějaké cestovní agentury, která by na mě neměla kontakt. Tím pádem by mě nemohla ani aerolinka informovat o takové změně a tím pádem bych přišel na letiště tři hodiny po plánovém odletu. Teď už ale opravdu nevím, jestli bych měl právo dožadovat se náhrady za takový let, nebo je moje chyba to, že průběžně nekontroluji na internetu stav mé rezervace.

Ode dneška už tedy vím, že se nedá spoléhat ani na letový řád a rozhodně se tedy nevyplatí počítat s letenkami hodně dopředu, protože taková změna pak může velmi překvapit.

Comments (0)

Okomentovat